PostNL Online Project Management

PostNL e-business project manager

ROImedia ondersteunt PostNL bij het realiseren van een nieuwe wervingssite

PostNL had een wervingssite waar zich onvoldoende geschikte kandidaten aanmeldden. De ambitie voor PostNL was om in 2012 27.000 nieuwe postbezorgers te werven, vooral met een nieuwe wervingssite. Bij de ontwikkeling van de nieuwe website waren drie zaken belangrijk: SEO, conversie en kwaliteit.

ROImedia heeft de business requirements opgesteld waarmee websitebouwer Netwerven aan de slag kon. Hierbij is diepgaand rekening gehouden met de organische vindbaarheid van de website (SEO). Om de business requirements op te stellen en nieuwe functionaliteiten toe te voegen, zijn meerdere workshops georganiseerd om de nieuwe processen goed te kunnen beschrijven. Zo is het aantal vacatures bijvoorbeeld aanzienlijk teruggebracht om de kandidaat een beter overzicht te bieden en is er in het sollicatieproces een test opgenomen om kwalitatief betere sollicitanten te krijgen. Tijdens het bouwproces heeft ROImedia intensief met Netwerven samengewerkt om de business requirements op de juiste manier tot uiting te laten komen in de nieuwe website.

Met de nieuwe website is de organische vindbaarheid aanzienlijk verbeterd met onder andere betere posities in Google op generieke termen zoals 'decemberbaan' en ook is de conversie van de website met enkele procenten gestegen. Rob Paauw, Manager Werving bij PostNL: "ROImedia leverde voor PostNL zeer goede toegevoegde waarde bij het opzetten en begeleiden van het bouwen van een nieuwe wervingswebsite via de juiste hands-on mentaliteit. Dankzij de inzet van ROImedia is het gelukt om een zeer goed converteerbare en organisch vindbare wervingssite neer te zetten."

PostNL online project management
MS Mode E-commerce Consultancy
Gemeente Den Haag Interim Online Manager
CardCases.eu E-commerce
IndeShop E-Commerce
ROImedia Concepts BV
De Giesel 5
6081 PG Haelen
T. 010 820 17 72

www.roimedia.nl © 2008-2018