ClickFunnels e-commerce funnels beoordeling: sales machine voor ondernemers

ClickFunnels landingspagina’s

Als je iets wil verkopen, laat het maar over aan een Amerikaan. Veel Amerikanen hebben het verkopen van iets tot in de puntjes geoptimaliseerd. Daar komt de Amerikaanse topsportmentaliteit wel handig van pas. Ook al zijn Amerikaanse verkoopsites heel vaak (te) schreeuwerig als je het vergelijkt met wat wij in Nederland gewend zijn, veel aspecten kunnen wel toegepast worden in ons calvinistische landje. Waarom zou je iets opnieuw bedenken als het framework al helemaal is uitgewerkt is voor je door Clickfunnels? En bovendien als het een proven concept is. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?

Verkopen is een vak apart. En dat geldt ook online. Nu zijn we in Nederland al heel ver op het gebied van conversie optimalisatie om de ideale e-commerce funnel te creëren voor een bezoeker. Maar als het gaat om online iets te verkopen naar aanleiding van acties, dan zie je toch nog heel vaak dingen waar je broek van af zakt. Dan zie je dat men wel een mooi product heeft, maar niet weet hoe je dit aan de man moet brengen.

Clickfunnels ideaal voor digitale producten

Bij een klant heb ik ClickFunnels geïmplementeerd. Hier werden online cursussen verkocht. Een ideaal product om online te verkopen, zeker ook in combinatie met het Youtube kanaal. In het Youtube werden korte teasers van een minuut tot gratis mini-workshops van een half uur tot een uur geplaatst om mensen vooral zich in te laten schrijven voor de volgende gratis master class. Vervolgens werden de echte geïnteresseerden er zo uitgefilterd, zodat zij zich in konden schrijven voor de online cursus. Online cursussen is een ideaal product om met behulp van een e-commerce funnels zoals ClickFunnels aan de man te brengen.

Verkooppagina’s van ClickFunnels

Vaak staan bedrijven voor de keuze: zet ik een webshop op of maak ik een verkooppagina? Voor beide valt natuurlijk wat te zeggen. Een webshop zou een uitstekende keuze zijn, alleen is het wel wat meer werk om dit op te zetten. En bovendien moet je wel het een en ander te bieden hebben om wat body te geven aan de webshop. Een webshop met één of enkele producten staat enigszins karig. In dat geval zou je een e-commerce funnel zoals ClickFunnels kunnen overwegen.

Het fraaie aan ClickFunnels is dat de standaard e-commerce funnel al helemaal klaar staat voor je. Als je voor dit proven concept gaat, dan is het voldoende om de teksten en afbeeldingen aan te passen en je kunt je e-commerce funnel al direct live zetten. Maar natuurlijk kun je ook kijken, en ik adviseer dit ook aan al mijn klanten, om de e-commerce funnel verder te optimaliseren en aan te passen aan de waarden van het bedrijf. En natuurlijk ook aan de Nederlandse markt, het mag best wat minder Amerikaans, wat minder schreeuwerig.

Het fraaie aan ClickFunnels is dat de standaard e-commerce funnel al helemaal klaar staat voor je.

Beleving via andere kanalen

Indien je je beleving en overtuiging via andere kanalen zoals Youtube overbrengt, en een online plek nodig hebt waar je je product of dienst kunt verkopen, dan is een e-commerce funnel zoals ClickFunnels dé oplossing voor jou. In dit geval zou een webshop te groot en bulky zijn, en bovendien zou het weer twijfel en verwarring bij je potentiële koper kunnen opwekken. Een e-commerce funnel werkt dus uitstekend indien je de potentiele koper al hebt overtuigd van je product.

Het gaat daarom om iemand met een koopintentie. Je hebt de Attention- en Interest-fase van het AIDA-marketingmodel al doorlopen. Momenteel zit de potentiele koper in de Desire-fase, hij wil het product hebben, denkt al na over hoe hij dit zou kunnen toepassen in zijn eigen business model. De E-commerce funnel ClickFunnels helpt je deze klant over te brengen van de Desire-fase naar de Action-fase en uiteindelijk het product of de dienst koopt.

De e-commerce funnel is slechts één pagina, maar het betekent niet dat het slechts een simpel verkoopformuliertje is. Het doorloopt in principe dezelfde stappen als een e-commerce funnel in een webshop. Alleen is het op één pagina zonder enige afleiding om ergens anders naar toe te gaan. Bedenk even een boerderij met een kudde schapen die een omheinde weide in moeten. Daar zit ook een funnel in waar de schapen niet naar links en rechts kunnen. Terug kan ook niet want, dus je kunt alleen maar naar voren die wei in. Zijn je potentiele kopers dan echt een kudde schapen? Tsja, niet letterlijk natuurlijk, maar mensen hebben natuurlijk wel dezelfde soort gedragingen. Iemand met een koopintentie wil dat product, aangezien het zijn in zijn behoefte voldoet. Jij moet er voor zorgen dat ze dat product kopen.

Mensen niet laten afleiden

Mensen zijn vaak geneigd om zich te laten afleiden in een proces en zoeken soms ook excuses om iets niet te doen, hebben beslisangst, zeker als het gaat om grotere bedragen. Deze excuses dienen zo veel mogelijk weggenomen te worden. Zo leidt je de klant nog even voor de zekerheid langs de marketingfases Attention (bijvoorbeeld toepassingen en voordelen), Interest (bijvoorbeeld andere online ondernemers aan het woord) om vervolgens via Desire (bijvoorbeeld een demo of antwoorden op veel gestelde vragen) naar Action te gaan.

Dit kan zijn een 14-dagen proefversie en dat je vanuit daar de klant naar ‘binnentrekt’ (door middel van een e-mail marketing programma, aangezien je de gegevens van de klant hebt). Of gelijk de aanschaf van het product of dienst. Aangezien je bezoeker iemand is met een koopintenties moeten al zijn positieve gedachten over het product bevestigd worden om vervolgens hem een aanbod te doen dat hij eigenlijk niet kan weigeren (een proefversie, een eenmalige korting of gratis extra’s voor hem of haar als super speciale klant). Lekker Amerikaans, maar het werkt wel.

E-commerce funnels via ClickFunnels maken

De opbouw van een e-commerce funnel van ClickFunnels is vaak als volgt:

Aanmeldingspagina

Je wordt gevraagd om je gegevens achter te laten om je op deze manier op de hoogte te houden van ontwikkelingen met betrekking tot het product of de dienst (ik zal het vanaf hier alleen maar over product hebben, terwijl het ook over een dienst kan gaan, dat maakt een en ander een stuk leesbaarder). Dit kunnen vernieuwingen zijn, speciale aanbiedingen of andere voordelen. Klanten slaan vaak aan op ‘nieuw’ en ‘korting’ dus zijn ze geneigd hun gegevens achter te laten, aangezien het gaat om iets waar ze echt in geïnteresseerd zijn en een echte behoefte hebben waarin het product in voorziet.

Ze willen dus vooral geïnformeerd worden. Vele geïnteresseerden zullen dus hun gegevens achterlaten. Je kunt deze gegevens mooi gebruiken voor je e-mail marketing programma om de klant alsnog binnen te halen als ze niet op dit moment op kopen overgaan. Dus als men het koopproces niet direct afmaakt dan ben je de potentiële klant nog niet kwijt.

Verkooppagina

De verkooppagina is in mijn optiek het hart van de e-commerce funnel. Hier worden geïnteresseerden omgezet in kopers, prospects in klanten. De positieve houding tegenover het product moet vooral bevestigd worden en het fantastische van het product dient alleen maar uitvergroot te worden. Graag met concrete toepassingen, klantcases, succesverhalen en vooral ook toegespitst op de branche die van toepassing is. Zo ziet men de concrete toepassing voor het product en concrete resultaten bij branchegenoten. De prospect krijgt zo het gevoel dat hij de boot mist als hij nu niet tot actie overgaat. Als je dan tenslotte nog een offer you can’t refuse neerlegt, dan is het een Amerikaanse slam-dunk. Je hebt de klant (bijna) binnen.

Bestelpagina

De klant wordt naar de bestelpagina geleid welke ook lean & mean is. De koop dient zo snel mogelijk gesloten te worden zonder toeters en bellen en zonder mogelijkheden om afgeleid te worden. Althans op het scherm dan, het kan natuurlijk altijd gebeuren dat de buurvrouw (of -man) aanbelt omdat de suiker op is, maar we zitten in het allerlaatste deel van de funnel en daar moet men zo snel mogelijk doorheen.

Bedankpagina

De bedankpagina wordt vaak onderbelicht, maar het is hier van groot belang om de keuze te bevestigen. Men heeft een goede aankoop gedaan. Dit kan op vele manieren. Een bedankvideo van de CEO over hoe hij de klant gaat helpen om zijn doelen te bereiken, wellicht een peak preview over het product, of weer een andere klant aan het woord over hoe het product hem heeft geholpen. Het gaat er in ieder geval dat men geen spijtgevoelens moet krijgen (wat een natuurlijke reactie is, zeker bij grote aankopen). De positieve houding moet vastgehouden worden en men moet zo snel mogelijk de vruchten kunnen plukken van de aankoop. De klant kan starten!

Directe verkoopacties via ClickFunnels

De meningen zijn flink verdeeld over deze Amerikaanse, niet-Nederlandse aanpak. Nou ja, het is de vraag of het niet-Nederlands is natuurlijk. Wij Nederlanders zijn ook uitstekende zakenlieden en weten ook het praatje pot, althans in het Hollandse deel, over te slaan en direct ter zake te komen. Maar de Amerikanen weten dit toch wel tot het volgende level te brengen. Ik vergelijk het toch ook wel vaak met de beruchte Tell-Sell methode. Dit wordt door iedereen geminacht en niemand koopt iets van Tell-Sell. Nu is de Nederlandse variant wel al een flink aantal jaren geleden failliet verklaard, maar in de hoogtijdagen lag de omzet wel op 40 miljoen euro per jaar. De verkoopmethodiek werkte dus wel. Dat ze uiteindelijk alleen maar waardeloze meuk verkochten, heeft hen uiteindelijk opgebroken.

Indien een klant niet tevreden is, dan komt hij niet terug. En terugkerende klanten is wel vitaal voor nagenoeg elk businessmodel. Je moet er daarom wel voor zorgen dat je kwaliteit verkoopt. Zo niet, dan is je succes kortdurend. Kortdurend kan nog steeds vele jaren duren, maar elke doelgroep is beperkt in grootte. Dus op een gegeven moment heb je zo’n beetje wel iedereen gehad. Als men dan niet terugkomt voor herhaalaankopen, dan is je businessmodel verleden tijd. Kan ook hoor, begrijp me niet verkeerd, er zijn genoeg mensen die hun geld hebben verdiend met dit soort businessmodellen.

Kwaliteitsproducten voor herhaalaankopen

Ik hou er persoonlijk zelf alleen van om een kwaliteitsproduct te verkopen. Het verkoopt zo veel gemakkelijker als je iets verkoopt waar je zelf 100% achter kan staan. Daarnaast heb je met een kwaliteitsproduct ook veel minder klantenservicevragen en retouren. Ik heb persoonlijk geen zin in ontevreden klanten te woord te staan. Als dat er een paar zijn, kan dat altijd gebeuren, dan is dat prima. Zeker als daar een veelvoud aan wel tevreden klanten tegenover staat. Echter, als je alleen maar gezeik te horen krijgt, dat moet je niet willen. Ook al zijn sommigen daar immuun voor. Daar zijn in de valtijdschriften legio voorbeelden van te vinden.

Terug naar ClickFunnels. Dit is een product waar ik echt achtersta. Het hangt natuurlijk wel van je product en branche af of het geschikt voor jou is. Daarnaast dien je je funnel ook wel zo in te richten dat je klant zich aangesproken voelt. Als online ondernemer ken jij je klant als geen ander, jij weet waar hij behoefte aan heeft. Dus jij kunt als beste de e-commerce funnel zo inrichten zodat je hem aan het handje door het koopproces leidt. Als je dat goed doet, dan heb je met ClickFunnels goud in handen.

ClickFunnels features

ClickFunnels heeft overal aan gedacht in het creëren van de ideale e-commerce funnel voor jouw business. Hieronder staan de features op een rijtje:

Drag & drop editor

ClickFunnels is ook zo ingericht dat het voor een niet-technisch persoon zeer eenvoudig is om een e-commerce funnel in elkaar te zetten. Met de eenvoudige drag & drop editor, kun je de pagina zo aanpassen aan jouw wensen. Het valt op hoe eenvoudig dat gaat. Je kunt het design helemaal zo inrichten en aanpassen aan jouw wensen en huisstijl. En helemaal WYSIWIG (what you see is what you get), daar komt helemaal geen codering bij kijken.

​Snel een goed-converterende e-commerce bouwen

Zoals hierboven al vermeld is overal aan gedacht om een goed-converterende funnel op te bouwen. De templates zijn al zo ingericht dat aan alle stappen is gedacht. Het is aan jou om te bedenken welke stappen en onderdelen voor jou nodig zijn. Of redeneer andersom, wat werkt voor jou echt niet. Dan haal je deze stappen eruit en optimaliseer je de overige items voor jouw business model. Eenvoudiger en sneller gaat haast niet.

Slimme winkelwagen met slimme upsell mogelijkheden

Ook dit is weer iets dat niet standaard uitgewerkt is in veel systemen. Allerlei slimme upsell mogelijkheden zitten standaard in de winkelwagen module van ClickFunnels. Als een klant aan het kopen is, kun je eenvoudig(er) upsellen, zodat de eindelijke kassawaarde alleen maar omhoog gaat. Denk aan dat kabeltje extra bij een laptop, een verzekering bij je reis boeken of een winterbandenset bij je auto. Upsellen wordt in Nederland zo vaak onderschat, terwijl hier gemakkelijk gemiddeld 10-20% extra omzet gegeneerd kan worden. Je hoeft de upsell mogelijkheden alleen maar ‘even’ in te stellen (ik geef toe, het vergt wel even tijd om hét juiste aanbod vorm te geven), maar als het staat, dan ‘verkoopt’ je kassa het automatisch zelf. Hoef jij niets meer voor te doen!

E-mail en Facebook integratie

Als je de gegevens hebt van de potentiele kopers dan kun je de niet-kopers proberen om alsnog over de streep te trekken. Indien je dit goed doet, kun je alsnog je conversie verdubbelen. Zeker als het gaat om grotere bedragen, zal niet iedereen direct zijn creditcard pakken om direct te kopen. Zo veel mogelijk natuurlijk mensen wel. Maar er zijn altijd mensen die nog even zelf navraag willen doen bij bekenden of zij ervaringen met jouw product hebben. Of nog even een vergelijking doen met concurrerende producten, ben jij wel de beste in de markt? Als je niets doet, dan ben je veel van deze mensen kwijt. Simpelweg omdat het momentum weg is. De behoefte is toch niet zo urgent of men heeft ineens andere prioriteiten. En weg is het verkoopwindow.

Daarom moet je de potentiele klant bij je houden. Met een goed e-mail marketing programma kun je binnen twee weken je conversie alsnog verdubbelen. Je vraagt na een dag of men nog vragen heeft, na drie dagen stuur je een klantcase van een nieuwe klant die zich net heeft aangemeld, na vijf dagen komt de CEO nog met een persoonlijke boodschap over de voordelen en hoe graag hij jou ook wil helpen om tot slot na twee weken een laatste bodemaanbod te doen. Als de prospect dan nog niet koopt, dan ben je hem ook kwijt en dan hoef je er ook geen aandacht meer aan te besteden. Liever richt jij je dan op de echte geïnteresseerden. Of je daadwerkelijke nieuwe klanten, zodat jij ze echt kunt helpen met hun behoefte.

Eén overzichtelijk dashboard

Het dashboard van ClickFunnels is heerlijk overzichtelijk. Je ziet in een oogopslag wat je verkopen zijn en hoe je verkopen zich in de laatste periodes ontwikkelen. Hetzelfde geldt voor je contacten, de email adressen die je verzamelt. Daarnaast kun je vanuit je dashboard zien welke funnels je hebt, en je kunt ook nieuwe funnels maken. Dat kan voor andere producten, maar natuurlijk ook voor hetzelfde product. Je zou bijvoorbeeld voor elke branche een specifieke funnel kunnen maken die helemaal toegespitst is op die e-commerce funnel. Hoe concreter en specifieker je bent, hoe groter de succeskans.

Prijs ClickFunnels

Eerlijk is eerlijk, ClickFunnels is niet goedkoop. De reguliere versie kost $97 per maand en de Platinum-versie $297 per maand. Aan het instapmodel hebben de meeste mensen al voldoende. Je kunt 20 funnels inrichten met 100 pagina onder drie domeinnamen. Daarnaast heb je 1 gebruikersaccount en kun je 3 Payment Gateways. Bij de Platinum kun je een stuk verder als je nu eenmaal weet hoe je de tool succesvol in kunt zetten.

Zo kun je maar liefst 9 domeinnamen koppelen en een ongelimiteerd aantal funnels en pagina’s maken. Je hebt drie gebruikersacccounts zodat je met je teamleden kunt samenwerken. En er zijn 9 Payment Gatewats, zoals ApplePay, AndroidPay en PayPal. Ook heb je met het Platinum account Live Chat support in plaats van alleen email support. Ten slotte heb je met de Platinum versie ook toegang tot Funnel Flix, een trainingsprogramma zodat je een expert wordt op het gebied van e-commerce funnels. Zo haal je het meeste geld uit je product.

14-dagen proefversie van Clickfunnels

ClickFunnels biedt een gratis 14-dagen proefversie, zodat je kunt zien wat het voor je betekent. Je kunt een funnel bouwen naar jouw wensen en kennis maken met de verschillende mogelijkheden. Een ideale manier om te zien om ClickFunnels iets voor jou is.

Dan de vraag, is ClickFunnels $297 per maand waard, uitgaande van de uitgebreidere Platinum-versie? Die vraag kun je alleen beantwoorden door het maken van een heldere business case. Wat is de brutomarge van je product? Dan weet je van zelf hoeveel producten je elke maand (extra) moet verkopen om je investering van bijna €300 terug te verdienen. Stel je verkoopt een training met een waarde van €1.000.Je marge is nagenoeg 100% aangezien de training al is vormgegeven. Maar laten we uitgaan van een marge van 60%. Dan verdien je bruto dus €600 aan elke nieuwe training. Dan moet je elke twee maanden 1 training EXTRA verkopen met behulp van ClickFunnels ten opzichte van elk andere (gratis) systeem die je ook zou kunnen gebruiken.

Vergelijking WooCommerce

Vergelijk het eens met WooCommerce van WordPress. Dat kost als je een beetje handig bent niets, met uitzondering van je hosting. Maar ga je met WordPress evenveel trainingen verkopen als met ClickFunnels. Ik ben ervan overtuigd van niet, als je een en ander goed inricht natuurlijk. In het geval van deze case zou ik met gemak aandurven om een weddenschap hierop in te zetten. Of stel je hebt een product met een marge van € 50. Dan zal je dus 6 producten per maand EXTRA moeten verkopen om je investering terug te verdienen.

En idealiter verdien je je investering dubbel en dwars terug, want je wilt toch meer omzet en winst, zeg dat je 3 x je investering wilt terugverdienen. Dan zal je dus 18 producten per maand EXTRA moeten verkopen met ClickFunnels. Elk bedrijf en elke business is anders, dus je kunt zelf alleen maar antwoord geven op de volgende vraag: ga ik met een geoptimaliseerde sales funnel zoveel producten EXTRA per maand verkopen zodat ik mijn kosten van €300 dubbel en dwars terugverdien? Ik ben benieuwd naar het antwoord…

Voordelen ClickFunnels landingspagina’s

ClickFunnels maakt het mogelijk om een sales website op te zetten zonder enige technische kennis. Met de drag and drop editor pas jij de templates zo aan dat die passen bij jouw business en huisstijl. Je kunt natuurlijk ook zelf from scratch een template opbouwen, maar vergeet dan niet dat de templates wel op best practices zijn gestoeld. Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? En dan is het gevaar dat je toch vanuit je eigen beperkingen en oude modellen denkt, en niet vanuit deze ‘nieuwe’ sales gedachte.

Je lanceert met ClickFunnels eigenlijk gewoon een nieuwe site. Volledig onder je eigen domeinnaam. De klant heeft het gevoel op jouw site terecht te komen. Het is een volledige funnel van A tot Z inclusief e-mail marketing mogelijkheden en een kassa. Zo simpel, maar toch zo uitgebreid.

Het gaat om een proven concept, een geoptimaliseerd verkoopproces op basis van best practices. Het zou een gemiste kans zijn om hier geen profijt van te hebben.

Nadelen ClickFunnels landingspagina’s

Toegegeven, de kosten zijn een drempel. Het is serieus geld en als je vervolgens de tool niet op de goede manier toepast, dan is het weggegooid geld. Als je de stap neemt, dan moet je er ook wel serieus mee aan de slag gaan. Je moet expert worden in deze tool en je richten op verkopen, verkopen en nog eens verkopen. Dat vergt wellicht het omzetten van een knop, maar de vraag is of jij succesvol wil worden met jouw product en deze zo veel mogelijk wil verkopen.

Vergeet tegenwerpingen zoals ‘ik wil alleen maar mensen helpen’ en ‘ik hoef er niet rijk van te worden’. Ik weet niet of je rijk kan worden met jouw product, je kunt er wel alles uit halen wat er in zin. En dat heeft niets te maken met het oer-Hollandse gezegde ‘het onderste uit de kan halen’. Als jij een goed product hebt, mag je daar best erg trots op zijn en jezelf op je borst kloppen. En vervolgens proberen het zo veel mogelijk te verkopen.

ClickFunnels is er op gericht om één product te verkopen. Daarnaast zijn er wel allemaal cross- en up-sell-mogelijkheden, maar het is geen webshop. Daar moet je goed over nadenken of je dit wil. Als je meerdere producten hebt, dan zou je voor elk product een eigen funnel op kunnen zetten. Heb je veel producten, dan moet je een webshop nemen. Dan kan je overigens nog steeds ClickFunnels inzetten ter promotie van je hardloper(s).

Typisch Amerikaanse oplossing

ClickFunnels is Amerikaans, dus betalen met iDEAL zit er niet in. Je kunt betalen met bijvoorbeeld je creditcard, Paypal en ApplePay, wat prima acceptabel is in Nederland. Maar toegegeven, een integratie met meerdere Nederlandse betaalmethoden zou prettiger zijn.

Als het gaat om SEO, dan zou ik altijd een webshop via WordPress aanbevelen. Natuurlijk kun je teksten op ClickFunnels ook SEO-vriendelijk schrijven, en kunnen jouw pagina’s ook in Google gerankt worden, maar de pagina’s zijn vaak toch wel tijdelijk van aard. Je zet immers weer een nieuwe funnel op voor een nieuw product en oude producten bouw je af. Daar moet je goed over nadenken hoe je een en ander wil vormgeven. Denk daarom na over als je meerdere funnels inzet of je dit via 1 domeinnaam doet of meerdere. Je wilt immers het SEO-stuk, wat gratis verkeer kan opleveren, niet uit het oog verliezen.

Voordelen ClickFunnels

  • Gemak om e-commerce funnel te maken
  • Volwaardige web presence onder eigen domeinnaam
  • Proven concept voor wat betreft online sales

Nadelen ClickFunnels

  • Serieuze investering
  • Gericht op één (hoofd)product
  • Geen Nederlandse betaalmethoden
  • SEO-technisch wellicht niet de beste oplossing

Eindbeoordeling ClickFunnels landingspagina’s

ClickFunnels is een state-of-the-art platform om converterende e-commerce funnels te bouwen. Laat je niet afschrikken door het schreeuwerige Amerikaanse. Daar moet je enigszins doorheen prikken. Als je iets wel aan Amerikanen kunt overlaten dan is het verkopen en de marketingpsychologie tot in de puntjes uitontwikkeld te hebben. Voor jou als nuchtere Nederlander dien je alleen de schreeuwerige Amerikaanse verpakking te herverpakken naar een oerdegelijke Nederlandse verpakking. Hierbij worden nog steeds alle psychologische marketing methoden toegepast. Zodat je een betalende klant overhoudt aan het einde van de streep. Is het de investering van bijna €300 waard. Ik zou zeggen van wel, alleen hangt dit zo van de business af waarin je je bevindt en vooral je marge. In ieder geval is ClickFunnels een programma waarmee je zo, zonder enige technische kennis, je sales website in elkaar kunt zetten. En het verkopen kan beginnen. Ik geef ClickFunnels daarom een 8.

Eindoordeel review Clickfunnels:

Ga naar de website van Clickfunnels Vraag de 14 dagen Clickfunnels testversie aan

Al sinds 2001 ben ik professional op het gebied van online marketing en e-business. Ik heb voor enkele grote organisaties gewerkt, waarna ik als freelancer ondersteuning heb geboden aan organisaties zoals PostNL, MS Mode en de gemeente Den Haag. Sinds 2014 ben ik echt online ondernemer en exploiteer ik enkele succesvolle online concepten in verschillende niches. Neem gerust contact met me op via john@roimedia.nl.

No Comments Yet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *